Tuesday, October 21, 2008

Kuih Raya Tahun ini...

Assalamualaikum...rasanya harini baru berpeluang nak upload gambar kuih raya yang dah lama buat tu...maklumlah sekarang ni kuliah dah buka, so busy sikit...memang tak sempat nak mengadap komputer...balik je terus layan si Huzaifah...rindu agaknya...hehehe:)so, seperti di janjikan saya postkan picture kuih raya yang sempat saya buat tahun ni...tapi kuih biskut makmur, terlupa pula nak ambil gambarnya..



Ha, raya kali ni saya buat kuih Bahulu...sebab yang ni adalah permintaan my hubby...kuih ni favorite dia...so, tak adalah susah sangat nak buatnya...bahannya cuma tepung gandum, telur, gula, minyak/mentega dan essen vanila...senang kan...pasni my hubby cakap, bolehlah buat selalu....hehehe:)


Ha, ni biskut Almond London, kalau nak tahu saya buat tak guna paper cup, tapi pakai kertas aluminium sbb kat Mesir ni memang payahlah kalau nak cari paper cup.So terpaksalah kreatif sikit guna kertas aluminium je:)...asalkan rasa sama, oklah..

Yang ni pula, biskut Suji Ala Kristal Ball..:) unikkan nama dia...resepi ni saya ambil dari Blog Kak Hani...sedap...syukran Kak Hani...dulu saya buat biskut suji yang biasa je...letak cerry kat atas tu...tapi kali ni teringin nak cuba resepi Kak Hani...saya pakai kertas aluminium juga...:)


Ha, yang ni pula Biskut Cococrunch Bercoklat...resepi asal saya ambil dari Blog Kak Hani juga...tapi saya dah ubahsuai sikit mengikut bahan yang ada...:) juga saya menggunakan kertas aluminium untuk menggantikan paper cup...Kuih raya yang ni, favorite Huzaifah...pantang tengok kami makan, mesti nak...:)

1 comment:

zuanzaqziq said...

bahulu...bahulu...bahuluuu. rindunyer..isk sob..sob..sob